esmaspäev, 9. aprill 2012

Huvitavad kohtumised



11.04.2012 toimub kohtumine töötukassa Ida - Virumaa osakonna juhataja Anneki Teelahkiga:

 – kell 10.05 (3. tund) 
– 10.в klass, 
11.05 (4. tund) – 10.а klass. 
Varuge küsimusi töötamise ja töö leidmise kohta!

pühapäev, 8. aprill 2012

Testi oma loovat mõtlemist


Kuidas lahendaksid Sina punktide ühendamise ülesannet? Joonisel nähtavad 9 punkti tuleb ühendada nelja sirgjoonega, kusjuures pliiatsit joonte tõmbamise ajal paberilt tõsta ei tohi.
Vihje: püüa mõelda raamidest välja!
Lahenduse leiad SIIT.

laupäev, 7. aprill 2012

4 omadust, mis aitavad tööle saada ka ilma eelneva töökogemuseta


Kas sa teadsid, et värske koolilõpetaja, kellel puudub varasem töökogemus, suudab edukalt konkureerida antud valdkonnas töötanud vana kalaga? On olemas neli olulist omadust, mida üks väärtuslik töötaja peab omama ja töökogemus ei kuulu nende hulka.
1. Tööeetika: Väärtuste kogum, mis põhineb kõval tööl ja püüdlikkusel.
Kuidas seda näidata? Kirjelda tegevusi – tööd, ülesanded, ptööpraktikad, klassid, õppeprogrammivälised tegevused, nagu sport või klubid, mis nõuavad tugevust, motivatsiooni, eesmärgitunnetust ning kindlat soovi end arendada.
2. Alandlikkus: Võime ja soov olla õpetatav.
Kuidas seda näidata: Kui räägid oma töötamise stiilist, siis räägi mõnest keerulisest olukorrast, mil palusid abi. Meeskonnatööst rääkidest rõhuta, et oled valmis koostööks. Ära häbene rääkida mõnest piinlikust olukorrast või valest valikust ja too siis eraldi välja, mida sa sellest õppisid.
3. Ausus: kaasasündinud omadus teha seda, mis on õige, hoolimata vastupidisest mõjutusest.
Kuidas seda näidata:  Räägi ühest oma suurimast pettumusest või ebaõnnestumisest ja sellest, kuidas sa võtsid vastutuse selle suhtes. Räägi olukorrast, mis oli moraalselt mitmeti mõistetav ning ka sellest, kuidas sa selle olukorra lahendasid. Võta vastutus oma edu ja oma ebaõnnestumiste suhtes.
4. Küpsus: Tõsidus, läbimõeldud tegevus ja teadlikkus mõtetes ning tegudes.
Kuidas seda näidata: Anna intervjueerijale teada, millisena sa näed end aastate pärast, et ta saaks hinnata kui realistlikud on su unistused ja eesmärgid. Räägi elukogemusest, mis on sind vormides teheks sind selliseks, nagu oled praegu. Näita oma näidetega, et oled hea suhtleja ning et oled võimeline tegutsema erinevates emotsionaalsetes olukordades.

neljapäev, 5. aprill 2012

Vilistlase tund

3.04.12 käis meie gümnaasiumi vilistlane Daniil Sigejev 9.klassi õpilastega kohtumas.
Ta jutustas õppimisvõimalustest Saksamaal.
Teised fotod on SIIN


teisipäev, 3. aprill 2012

Steve Jobs: 7 hoopis teistsugust põhimõtet edukaks läbi löömiseks


1. Tee seda, mida sa armastad: mõtle oma karjäärist senisest erinevalt.
2. Tee Universumisse auk: mõtle oma visioonist senisest erinevalt.
3. Käivita oma aju: mõtle oma mõtlemisest senisest erinevalt.
4. Müü unistusi, mitte tooteid: mõtle oma klientidest senisest erinevalt.
5. Ütle „ei“ 1000-le asjale: mõtle disainist senisest erinevalt.
6. Loo hullumeelselt lahedaid kogemusi: mõtle oma brändi kogemusest senisest erinevalt.
7. Õpi sõnum selgeks: mõtle oma loost senisest erinevalt.
Kes on Steve Jobs? Wikipedia andmetel on ta Ameerika ärimagnaat ja leidur, kes on üks Apple Inc. kaas-asutajatest ja selle suur boss.

esmaspäev, 2. aprill 2012

Eesti keele ettevalmistav kursus vene gümnaasiumi lõpetajatele

Sisekaitseakadeemiasse sisse astumiseks peab iga venekeelse gümnaasiumi lõpetanu läbima eesti keele sisseastumistesti.
Testi paremaks õnnestumiseks korraldab SKA keelekeskus vene gümnaasiumide lõpetajatele, kes soovivad õppima asuda Sisekaitseakadeemiasse, eesti keele sisseastumistestiks ettevalmistava kursuse. Kursus kestab 20 akadeemilist tundi (4 akadeemilist tundi järjest) ning on tasuline - 30€ (kui grupis 15 osalejat) või 23€ (kui grupis on 20 osalejat).

loe veel
*******************************************************
Для поступления в Академию внутренней обороны каждый абитуриент, окончивший русскоязычную гимназию, должен сдать вступительный экзамен по эстонскому языку.
Языковой центр Академии внутренней обороны ОРГАНИЗУЕТ для учеников выпускного класса русских гимназий, желающих поступить в наше учебное заведение, подготовительный курс для успешной сдачи вступительного экзамена по эстонскому языку. Курс длится 20 академических часов (по 4 академических часа подряд). Стоимость курса: 30 € (если в группе 15 человек) или 23 € (если в группе 20 человек).
КУРС ПРОВОДИТСЯ 16.05, 17.05, 22.05, 23.05, 31.05 с началом в 16.00 в Ярвеской русской гимназии по адресу: Ярвекюла теэ, 39, Кохтла-Ярве.
В ходе курса повторим правила эстонской орфографии, слитное и раздельное написание, постановку знаков препинания, написание иностранных и цитатных
слов, использование сокращений, также потренируемся писать короткое эссе, пересказ текста и подготовимся (в языковом плане) к собеседованию на профпригодность.
В конце курса учащиеся получат возможность сдать на месте тест по эстонскому языку для поступления в Академию внутренней обороны.
Регистрация на курс на домашней странице: www.sisekaitse.ee.
Информация о курсе: Элен Лаанемаа, руководитель и лектор Языкового центра, elen.laanemaa@sisekaitse.ee, тел. 696 5444, 5347 9145.

Näidistest venekeelse kooli lõpetanule

Karjääri planeerimine


Karjääri planeerimine on eluaegne protsess, mis hõlmab endas ametiala valikut, töö leidmist, selles arenemist, võimalikku tööalase karjääri muutust ja lõpuks pensionile jäämist. Järgnev artikkel keskendub karjääri valikule ja sellega seotud eriala valiku protsessile. See protsess võib juhtuda korra inimese elus, kuid tõenäolisemalt tuleb see läbi teha mitu korda. Individuaalne esmane tööalane positsioneerimine võib aja möödudes ja kogemuse kogunedes muutuda, nii nagu elu eesmärgidki, millele järgneb uus positsioneerimine.
Karjääri planeerimise neli sammu
Karjääri planeerimise protsess hõlmab nelja peamist sammu. Abi võib otsida ka karjäärinõustajalt toetuse ja juhatuse saamiseks. Professionaalse abi kaasamisest või mittekaasamisest olulisem on aga mõttetegevuse ja energia panustamine karjäärivaliku protsessi.
Kes ma olen?
Mõtle, millised on sinu:
  • Väärtushinnangud (näiteks: kas elad selleks, et töötada või töötad selleks, et elada?; kas sulle on oluline käia tööl või teha tööd?).
  • Rollid elus (näiteks: lapsevanem, hooldaja, juht, õppija, abikaasa jne).
  • Oskused/anded.
  • Eelistatud keskkonnad.
  • Isiksuse arenguga seotud vajadused.
  • Sinu tegelikkus, reaalne olukord (objektiivne hinnang olukorrale).
Millised on minu valikud?
  • Milline amet sulle meeldib ja võiks sobida?
  • Milline tegevusala võiks sulle sobida?
  • Vii ennast kurssi tööturu olukorraga.
Peale valikute selgumist otsi täpsema informatsiooni saamise võimaluste kohta läbi…
Kuhu ma sobitun?
Protsessi selles järgus:
  • Vali välja võimalikud sulle sobivad ametid.
  • Anna hinnang valikule ja alternatiividele.
  • Tee oma valik lähtuvalt lühiajalistest eesmärkidest ja pikemaajalistest eesmärkidest.
Tegevused
Loo oma isiklik tegevusplaan koos eesmärgi saavutamiseks vajalike sammude määratlemisega.
  • Vajadusel otsi  täiendkoolituse võimalusi.
  • Loo oma isiklik tööotsingu strateegia. 
  • Kirjuta valmis esinduslik CV.
  • Kogu informatsiooni potentsiaalse tööpakkuja kohta. See annab eelise teiste tööotsijate ees.
  • Koosta kaaskiri.
  • Valmistu töövestluseks põhjalikult.